3 Käyttöönotto

TVT- laitteiden ja sovellusten käyttöönotto

Avaa uusi Sway-esitys. Tee kaikki sisältö samaan esitykseen.

  1. Swayn nimi: Käyttöönotto, tekstinä tekijän nimi ja ryhmä.
  2. Tietokoneen liitinvaihtoehdot -otsikko
    • Etsi tietoa ja kerro tekstinä liittimistä (esim. usb, hdmi, dvi, BT, wifi, nfc).
    • Esittele liittimet itse otettujen kuvien avulla.
    • Kerro, mitä liittimiin voi liittää ja mitä hyötyä se tuo verrattuna toiseen.
  3. Tietokoneeseen liitettyjä laitteita
    • Valitse kolme liitettävää laitetta (esim. näyttö, hiiri, peliohjain, tulostin, kamera, televisio, mittalaite, soitin, kassakone, maksupääte, multikopteri).
    • Etsi tietoa ja luo esitykseen ohjeet siitä,
      • miten valitsemasi laitteet yhdistetään tietokoneeseen,
      • mitä ajureita valitsemasi laitteet tarvitsevat toimiakseen (tai jos ne toimivat ilman erillisiä ajureita, miksi näin on ja mitä hyötyä erillisistä ajureista voisi olla),
      • miten testaat laitteen toiminnan.
    • Lisää oheislaitteista, liittimistä ja/tai kaapeleista itse otettuja kuvia ja/tai videoita.
  4. Tietokonesovelluksen käyttöönotto
    • Valitse asennettava sovellus (esim. hyötyohjelma, ammattisovellus, tietokonepeli, käyttöjärjestelmä).
    • Etsi tietoa ja luo esitykseen ohjeet siitä,
      • mistä sen voi ladata ja mitä se maksaa,
      • mitä vaaroja sen lataamiseen ja asentamiseen voi liittyä,
      • mitä tarkoittaa lataussivulla oleva MD5-lukusarja ja miten voit itse laskea kyseisen tarkistussarjan,
      • miten se asennetaan (esim. vaiheet, valinnat, aika, levytila),
      • mitä tarkoittaa loppukäyttäjän lisenssisopimus eli EULA,
      • mitä ongelmia asennuksessa voi olla ja miten niistä selvitään,
      • mitä asennuksen jälkeen tehdään (esim. valinnat, asetukset),
      • miten se poistetaan ja mitä hyötyä poistosta voi olla.
    • Lisää käyttöönotosta itse otettuja kuvia, ruutukaappauksia ja/tai videoita.
  5. Mobiilisovelluksen käyttöönotto
    • Valitse asennettava mobiilisovellus (esim. hyötyohjelma, ammattisovellus, kännykkäpeli).
    • Etsi tietoa ja luo esitykseen ohjeet siitä,
      • mistä sen voi ladata ja mitä se maksaa,
      • mitä vaaroja sen lataamiseen ja asentamiseen voi liittyä,
      • mitä mahdollisia turvallisia latauspaikkoja on olemassa,
      • miten se asennetaan (esim. vaiheet, valinnat, aika, levytila, oikeudet),
      • mitä tarkoittaa loppukäyttäjän lisenssisopimus eli EULA,
      • mitä ongelmia asennuksessa voi olla ja miten niistä selvitään,
      • mitä asennuksen jälkeen tehdään (esim. valinnat, asetukset),
      • miten se poistetaan ja mitä hyötyä poistosta voi olla.
    • Lisää käyttöönotosta itse otettuja kuvia, ruutukaappauksia ja/tai videoita.
  6. Jos esitys on tehty parityönä, lisää esityksen loppuun prosenttiosuusarvio ja kuvaus molempien tekemästä työstä.

Palauta valmiin esityksen linkki opettajallesi Wilma-viestillä. Käytä jo edellä luotua Wilma-viestiketjua!